Blog

Per qu√® la independ√®ncia √©s l’√ļnica opci√≥ per assegurar el nostre model educatiu?

L’educaci√≥ √©s un √†mbit vital per al futur d’un pa√≠s. Sense educaci√≥ no √©s possible assolir una Rep√ļblica composta per ciutadans formats, lliures i cr√≠tics que participin activament en la presa de decisions de la comunitat de manera democr√†tica i en condicions d’igualtat.¬†

Tanmateix, la darrera llei educativa aprovada pel govern espanyol, la Llei Org√†nica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMQE), va totalment en contra d’aquest objectiu ja que tan sols pret√©n aconseguir uns alumnes d√≤cils capa√ßos de memoritzar unes dades en un moment determinat sense necessitat de raonar-les.

La comunitat educativa i, en extensi√≥, la societat catalana ha expressat repetidament que el l’educaci√≥ que vol per al nostre pa√≠s √©s p√ļblica, de qualitat, laica, no sexista i en catal√†. I, malauradament, la LOMQE no va en aquesta direcci√≥ ja que ataca tots i cada un d’aquests punts. A m√©s a m√©s, l’educaci√≥ necessita consens i estabilitat pol√≠tica per tal de poder complir els seus objectius. Aquest fet √©s incomplert per l’estat espanyol una vegada rere l’altra en el moment que cada canvi de govern significa l’aprovaci√≥ d’una nova llei educativa que impedeix acabar de desenvolupar l’anterior i, per tant, provoca trencaments en el proc√©s d’aprenentatge. Cal recordar que la LOMQE √©s la setena llei d’educaci√≥ espanyola des de la mort de Franco. Per si aix√≤ no fos suficient, aquesta darrera reforma ha estat aprovada amb l’√ļnic suport del partit de govern, amb l’oposici√≥, doncs, de la resta de forces pol√≠tiques i sense la participaci√≥ de qui l’haur√† d’aplicar i a qui haur√† de regular: la comunitat educativa.

Aix√≠ doncs, per tal que els Pa√Įsos Catalans assoleixin l’educaci√≥ que la seva ciutadania reclama l’√ļnica sortida √©s, senzillament, la independ√®ncia i aix√≠ poder passar p√†gina i construir un nou futur, tamb√©, en aquest √†mbit.

0 comentaris

Deixa un comentari